مجله خنیاگر

ساخت وبلاگ

امکانات وب

مشخصات شیائومی نوت ۱۰ پرو از نظر نرم‌افزار

مشخصات فنی شیائومی نوت 10 پرو با نسخه اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 12 عرضه شده است. همچنین شیائومی نوت ۱۰ پرو در دو نسخه با رم 6 و حافظه 64 و 128 گیگابایتی و یک نسخه با رم 8 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد که قیمت گوشی شیائومی نوت ۱۰ پرو را متغیر می‌سازد. بنچمارک آنتوتو نیز نمره بالای 295442 را به ردمی نوت ۱۰ پرو داده که خود گویای قدرت خوب نوت ۱۰ پرو است.

مشخصات ردمی نوت ۱۰ پرو از نظر سخت افزار

در بطن مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو ، تراشه‌ی اسنپدراگون 732G جای گرفته تا تأمین کننده‌ی توان پردازشی‌اش باشد. این تراشه براساس معماری 8 نانومتری ساخته شده و پردازنده‌ای هشت هسته‌ای دارد که در اجرای برنامه و بازی‌های گرافیکی عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. این پردازنده از دو هسته‌ی Kryo 470 Glod با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و شش هسته‌ی Kryo 470 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتز تشکیل شده که شاهد هیچ گونه کندی و تأخیر از آن در هنگام اجرای بازی‌ها و پیمایش بین صفحه‌ها رد شیائومی نوت ۱۰ پرو نیستید.

به نظر می‌رسد طراحان شیائومی سعی داشته‌اند با استفاده از تکنیک‌های طراحی، حس فلزی بودن پنل پشت را به‌خصوص در رنگ خاکستری ردمی نوت ۱۰ پرو به کاربر القا کنند. تلاش چینی‌ها در این زمینه به ثمر نشسته است و ردمی نوت ۱۰ پرو ظاهر بسیار شیکی دارد. نکته مثبت اینکه با وجود جنس شیشه‌ای و ابعاد نسبتا بزرگ، گوشی در هنگام کار، از دست سُر نمی‌خورد.

در پنل جلویی ردمی نوت ۱۰ پرو، نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با ابعاد بزرگ و حاشیه‌های باریک خودنمایی می‌کند. خوشبختانه شیائومی نسبت نمایشگر به بدنه را در مقایسه با مدل پایه ۲ درصد افزایش داده و برای محافظت از نمایشگر نیز از گوریلا گلس ۵ استفاده کرده است که نسبت به گوریلا گلس ۳ ردمی نوت ۱۰ پیشرفت چشمگیری به حساب می‌آید. حفره دوربین سلفی نیز در قسمت مرکزی بالای نمایشگر دیده می‌شود.

نرم‌افزار و رابط کاربری ردمی نوت ۱۰ پرو

ردمی نوت ۱۰ پرو به صورت پیش‌فرض با سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12 به بازار آمد؛ اما در زمان نگارش بررسی پیش‌رو، به‌روزرسانی MIUI 12.5 هم برای آن منتشر شد. اپلیکیشن‌ها و بازی‌های متعددی به‌صورت پیش‌فرض روی ردمی نوت ۱۰ پرو نصب شده‌اند که در همان ابتدای کار، حس نه‌چندان جالبی به کاربر منتقل می‌کنند؛ خوشبختانه امکان حذف تمام آن‌ها وجود دارد.

نمایشگر گوشی شیائومی نوت ۱۰ پرو

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو از نمایشگری 6.67 اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، نسبت تصویر 20:9 و تراکم پیکسلی 395 پیکسل بر اینچ بهره می‌برد. نمایشگر گوشی شیائومی نوت ۱۰ پرو از نرخ نوسازی بالا 120 هرتزی نیز استفاده می‌کند که دیدن فیلم و کار کردن با آن را لذت بخش می‌کند. همچنین شیائومی با پوشاندن صفحه نمایش نوت ۱۰ پرو با گوریلا گلس 5، سعی کرده آن را بدون محافظ نگذارد. نسبت به قیمت گوشی شیائومی نوت 10 پرو 128 گیگ این نمایشگر بی‌نظیر است.
عملکرد،

تجربه بازی و باتری ردمی نوت ۱۰ پرو

شیائومی از تراشه‌ی ۸ نانومتری اسنپدراگون 732G کوالکام، به عنوان قلب تپنده‌ی ردمی نوت ۱۰ استفاده می‌کند. تراشه‌ی میان‌رده‌ی اسنپدراگون 732G در بخش CPU، مجموعا ۸ هسته‌ی پردازشی دارد؛ ۲ هسته‌ی ۲٫۳ گیگاهرتر Kryo 470 Gold (نسخه‌ی سفارشی‌شده‌ی Cortex-A76) و ۶ هسته‌ی ۱٫۸ گیگاهرتزی Kryo 470 Silver (نسخه‌ی سفارشی‌شده‌ی Cortex-A55) وظیفه‌ی پردازش‌های CPU-محور را برعهده دارند.

زومیت گردی روی ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی

پردازنده‌ی گرافیکی اسنپدراگون 732G همان ماژول Adreno 618 به‌کاررفته در تراشه‌ی 730G است؛ اما کوالکام ادعا می‌کند که به‌لطف افزایش فرکانس، عملکرد این پردازنده‌ی گرافیکی را در تراشه‌ی 732G به اندازه ۱۵ درصد سریع‌تر کرده است.

ردمی نوت ۱۰ پرو از 5G پشتیبانی نمی‌کند، در عوض مودم اسنپدراگون X15 LTE با سرعت دانلود بیشینه‌ی ۸۰۰ مگابیت‌برثانیه و سرعت آپلود بیشینه‌ی ۱۵۰ مگابیت‌برثانیه، وظیفه‌ی برقراری اتصال داده را برعهده دارد. اسنپدراگون 732G از بلوتوث ۵.۱ پشتیبانی می‌کند؛ اما با Wi-Fi 6 سازگاری ندارد؛ بنابراین قابلیت شبکه‌‌ای ردمی نوت ۱۰ پرو به Wi-Fi 5 محدود خواهد بود.

شیائومی 11 تی پرو


    پردازنده: اسنپدراگون 888
    نمایشگر: 6.6 اینچی امولد با رفرش‌ریت 120 هرتز
    رم: 8 / 12 گیگابایت
    حافظه: 128 / 256 گیگابایت
    باتری: 5000 میلی‌آمپر
    قیمت: حدود 16 میلیون تومان

یکی از برترین گوشی های شیائومی که برای گیمینگ مناسب است، 11 تی پرو است که جایگزین گوشی محبوب می 10 تی پرو شده است. شیائومی این مدل را در اواخر سال 2021 با تراشه اسنپدراگون 888، نمایشگر 120 هرتزی، پشتیبانی از شارژ فوق‌سریع 120 وات، بلندگوهای هارمن کاردن روانه بازار کرد. جالب است بدانید این گوشی توانسته لقب قوی ترین گوشی شیائومی برای بازی 2021 را به خود اختصاص دهد. اگر بدنبال برترین گوشی شیائومی برای گیم هستید پیشنهاد میشود توضیحات شیائومی 12 پرو را از دست ندهید.

https://hiradmarket.com/cat/xiaomi-mobile/

https://www.xda-developers.com/best-xiaomi-phones/

مجله خنیاگر...
ما را در سایت مجله خنیاگر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی طهماسب بازدید : 180 تاريخ : يکشنبه 18 ارديبهشت 1401 ساعت: 13:03